onsdag 27 maj 2009

En vecka utan pointsräknande och vägningsdag...

Det har varit en lite rörig vecka med matplanering. Har varit borta en del och har inte kunna planerat mina måltider så som jag brukar. I helgen var jag bjuden på middag och drack en del vin så där överskred jag mina points alldeles säkert.
I söndags blev det pizza och godis, alldeles för många points igen. Måndag och tisdag har jag tillbringat hemma hos mamma tillsammans med syster och systerdotter. Jag har ätit det som har serverats....

Jag har försökt att äta med förstånd och försökt att hålla mig till "normala" portioner och det har uppenbarligen fungerat ganska bra.

-0,8kg visade vågen idag =)

Jag törs nog inte släppa kontrollen helt med pointsräknandet, men jag ska släppa på det lite... Märker jag att det inte funkar får jag börja skriva igen. Vågar jag det?
Ni som läser min blogg kanske kan puffa på mig lite om ni ser att jag börjar balla ur?
Min tanke är att jag kanske kan släppa lite på det här nu när det är sommar....men det kanske är farligt?
Kom gärna med råd och tips om hur ni skulle göra....

Några bilder från dagarna hos mamma...

Ebba & Jag
Photobucket

Jag med mina nya kjol i strl 44 (!!), ligger i njuter av solen...
Photobucket

Ebba "röjer runt"....
Photobucket

Kram!!

3 kommentarer:

  1. Grattis! (igen)
    Kommer det bli något kvar av dig gumman?
    Du har kommit in i så bra tänk & rutin nu så om du ibland släpper lite på tyglaran är nog ingen fara. Men släpp inte helt, då kanske du hamnar tillbaka i det gamla...där jag är:-(
    KRAM!!!!!

    SvaraRadera
  2. Det var ett tag sen jag kikade in.. SHIT!! det går ju asbra för dej, vad duktig du är!!! GRATTIS till tvåsifferklubben!!!

    Som Pernilla skrev, så kan du nog släppa lite.. men inte helt.. för då är risken att du åker tillbaks i fällan. O nu i grilltider finns det ju jättemkt "bra" mat att äta... så det kommer gå bra!!!

    kram

    SvaraRadera
  3. Nej! Du får inte släppa. Risken finns att det smyger sig på utan att du märker det. Du vet det där lite goa, det där lilla man unnar sig. Däremot tycker jag att du kan unna dig saker, men fortfarande tänka på din viktminskning och vara lite försiktig.Och som Jessica sa så är det nyttig mat som gäller under sommaren. Grillat kött, sallader osv. Du är skitduktig!

    SvaraRadera