onsdag 23 september 2009

-0,5kg

Det går tröööögt!!

Jag måste få tillbaka mitt fokus, min kontroll.

Jag svävar ut alldeles för mycket och ursäktar det med "ja, men jag har ju tränat", "ja, men jag ska ju träna". Suck.

Sen har jag inte riktigt samma motivation som i våras. Har funderat lite på vad det beror på...
Jag är ingen vandrande hälsofara längre. Jag mår bra, jag orkar mer. Förutom min fetmage så är jag inte så jättetjock längre. Jag får ofta kommentarer från människor i affären. Både folk som jag känner och folk som är avlägset bekanta. Jag får höra ofta att jag inte behöver gå ner mer, att jag är smal nu.
Men jag har minst 12 kilo kvar enligt BMI-skalan för normalvikt(BMI25). Jag har ca 15kg kvar tills jag är där jag tror att jag vill ha min målvikt(BMI24). Men jag kan förstå, alla (och jag själv) jämför med hur det var i vintras. Och då är det skillnad.

Men som sagt! Om jag ska klara mitt mål i vår så är det nog bäst att jag hittar tillbaka till motivationen och fokuset. Nu!

Kommer jag få se en 8:a först på vågen nästa vecka??

Men jag har vänt trenden efter sommaren... Det pekar neråt.

1 kommentar:

  1. Hej! Har kikat runt på din sida. Ibland så har man bara ingen motivation, jag vet, men huvudsaken är att det inte går uppåt. Jag kämpar på men det går upp och ner hela tiden och jag har stannat på en vikt som egentligen inte är övervikt men jag vill gå ned några kg till och dit ska jag, även om det tar tid!

    Du är ju superduktig på att motionera så jag är övertygad om att det kommer att gå bra för dig!

    Lycka till
    /Karin

    SvaraRadera