måndag 7 september 2009

Idag är det åtta månder....

...sen jag började på Viktväktarna. På söndag är det elva månader sen jag slutade röka.

Jag har på den här tiden fått tillbaka mina flimmerhår i luftvägarna, det piper inte längre i mina luftvägar när jag ligger ner, jag har inte konstant slemmig hosta, jag har gått ner 28kg och jag har börjat motionera.

Visst fasen får jag säga: "Fy fan vad jag är bra!!"

Ärligt så trodde jag ALDRIG att jag skulle klara det såhär långt. Jag trodde ALDRIG att jag skulle säga "fan, jag måste gå ut o gå nu, jag blir rastlös annars". Jag trodde ALDRIG att jag kunde bli beroende av motion.
Jag? Världens mest bekvämaste och lataste människa? Men ta mig fan, jag fixar det!
Hela hösten ska jag gå på gympa måndag och torsdag och jag muttrar o svär över att det inte finns platser kvar på step-up på tisdagar!!

Ok, jag har ett antal kilo kvar att gå ner. Men vet ni, jag tvivlar inte en sekund på att jag inte klarar det. Jag kommer att fixa det! Och jag kommer vara färdig till våren.

Tyvärr så finns det ett liiite orosmoln. Jag har svårt för hösten. Jag blir depp och får lite ångest och tyvärr så är jag arbetslös och det förvärrar det lite. Jag stretar emot så gott jag kan. Jag ska fixa det! Jag ska hålla fast vid mina gympapass som får mig att må bättre och som ger mig lite av den social biten. Jag ska "utnyttja" mina vänner och umgås med dom så mycket jag kan....

Just nu är jag speedad efter ett stenhård träningspass och mår hur bra som helst, den känslan ska jag hänga kvar vid så mycket som möjligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar