torsdag 15 oktober 2009

Härligt höstväder!

Strålande sol, klarblå himmel och faktiskt inte så jättemycket blåst.

Har varit ute en timme i skogen och gått spåret två varv. Härligt och det luktar så gott....

Min motionsplan för den här veckan:
Onsdag (igår): Step up 1tim
Torsdag (idag): Förmiddagspromenad minst 1 tim, aerobics 1tim
Fredag: Powerwalk minst 1 tim
Lördag: Powerwalk minst 1 tim
Söndag: Powerwalk minst 1 tim
Måndag: Aerobics 1 tim
Tisdag: Powerwalk minst 1 tim

Jag har haft några slappardagar den senaste veckan och jag mår verkligen inte bra av det. Hösten är ganska jobbig för mig och jag får slåss mot deppdemoner. Så fort jag hamnar i "soffläge" så kommer de smygande. Jag börjar tycka synd om mig själv och jag tycker livet är pisstråkigt. Men jag VÄGRAR hamna i den svackan. Jag har varit där förr och jag vill inte vara där igen.
Mycker rörelse och motion OCH positiva tankar är min medicin. Och god mat.
Minst en timmes motion av nått slag är bra för min psykologiska hälsa. Särskilt nu när jag är arbetslös.

I det stora hela mår jag toppen, men jag känner av den negativa effekten direkt när jag inte rör på mig.
Det är otroligt längesen jag mådde såhär bra och kan påverka mitt mående så mycket som jag kan denna höst. Underbart!! =)

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar