lördag 23 januari 2010

Ät dig smal.......

En liten mening som man läser lite nu o då...
Och faktiskt, så det precis det jag gjort.
Innan jag började med min viktresa så var mina matvanor en katastrof.
Jag åt typ två gånger om dagen. Frukost som bestod av O´boy och smörgås med margarin och ett tjock lager med ost eller ett tjockt lager med annat pålägg. Inte en, två utan tre-fyra smörgåsar....tjoff ner i magen! Proppmätt!!
Sen åt jag inget förrän på kvällen....iaf om man bortser från chokladbitar o diverse annat sött som höll blodsockret uppe.
På kvällen så var det i bästa fall lagad mat annars blev det mackor...och oftast var jag jättehungrig och det ledde till stora portioner

Men att byta ut lite livsmedel, minimera godisintag och att istället för att äta två gånger per dag äta 5-6 gånger per dag har jag ätit mig smalare.
Jag är ganska säker på att jag egentligen äter MER mat/dag nu än vad jag gjorde då. Men det är uppdelat på flera gånger per dag och jag har valt nyttigare och bättre alternativ.
Skitlätt? Egentligen så, ja. Men samtidigt är det jävligt svårt att ändra sitt beteende och inställning.
Jag tror jag har lyckats. Jag hoppas att jag fått in detta som ett nytt tänk, en ny vana och att jag kommer fortsätta med detta....livet ut.
Jag har inte gjort nån uppoffring. Jag har ätit en massa god och nyttig mat och blivit smalare, jag har ätit godis ibland och lyxat med vin o fest. I lagom doser.
Jag är medveten om att mina gamla vanor ligger o lurar runt hörnet och jag vet att jag måste vara vaksam så de inte tar över mina nya.

Ja, det var lite tankar och funderingar från mig såhär på lördagkvällen... =)

Och så måste jag berätta...
Var på gymet idag och fick för mig att jag skulle hänga på lika mycket vikter på en skivstång som jag har gått ner i vikt, 35kg.
Riktigt häftig känsla när man känner hur mycket jag faktiskt blivit av med. 35kg är ju jättetungt!!

1 kommentar: