onsdag 27 januari 2010

Att det ska vara så svårt...

Jag väger mig på onsdagen och går det bra med pointsen till fredag kväll. Sen händer något...fredagsmys. Och av nån jäkla anledning så forsätter mitt fredagsmys till nästa vägning!?
Inte riktigt så, men under helgen tappar jag fokus. Fan. Att det ska vara så svårt!!
Jag pendlat upp o ner +-1kg sen den 9 december. Nu får det vara nog!!

Ge mig motivation till de sista kilona!!!

=)

Till råga på allt så förstår jag idag varför jag kände mig så frusen o ruggig igår kväll. Var stentrött och la mig tidigt. En förkylning är nog på G! Hoppas den inte orkar bryta ut utan drar sig tillbaka. Jag ska kämpa emot med några apelsiner idag =)

...och tillbaka till vikten. Idag visade vågen 85,2kg. Det innebär -0,4kg. så nu väger jag exakt lika mycket som sen 9 dec. Det är inte mycket till viktminskning här inte.

Och som ni kan räkna ut så får det inget vidare med min utmaning heller. Nu måste jag verkligen ta tag i det här.
Hur går det för er andra?

5 kommentarer:

  1. Hmmm, jag känner igen det där med att fredagsmyset liksom tar över. Förra helgen skulle bli så bra för mig men den slutade i katastrof. Hittils har jag dock lyckats ta mig tillbaka varje måndagmorgon men frågan är hur länge det kommer vara....
    JAg är säker på att du kommer fixa de sista kilona, har du lyckats bli av med så här mycket så är det bara en droppe i havet som är kvar:-)

    Kör hårt!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Känns som fredagsmys hela veckan...lördag hela veckan lång...samma här! Svårt att sluta när man väl får smak på det...Känns som om man måste äta "igen" allt som man missat...så himla korkat!
    Ibland kanske man behöver en paus...? Nej vi får bita ihop...vi är fortfarande i uppförsbacken...ser snart målstolparna...heja heja!

    SvaraRadera
  3. Det där känner jag igen. "äta igen" det som man missat. Det gjorde jag en gång för 16 år sedan, åt upp alla 24 kg jag minskat.
    Jag vet inte hur jag skall peppa dig men om du är posetiv till att "pulvra" så kan det vara ett avbrott men det funkar itne för alla.
    Nu har jag gjort tvärt om, börjat äta för jag tröttnade på mitt "älskade pulver"
    Ta en dag i sänder och pressa dig inte med uppsatta mål som känns orimliga. Tänke en timme i taget som du gör bra val och se det som framsteg. Mamma Mia

    SvaraRadera
  4. oxå haft en lååång HELG :( men nu är det halvtid så det är dax att öka !!!
    för INGENTING är omöjligt...

    SvaraRadera
  5. Har också haft en lång helg.... Står stilla i vikt och har totalt gått ner 2 kilo. Nu kör vi hårt under sista delen av utmaningen!

    SvaraRadera