onsdag 6 januari 2010

Vägning och utmaningen startar

Måndag och tisdag har gått jättebra. Jag har varit ganska rastlös på kvällarna då sockerdemonerna vaknat upp och bråkat med mig, men jag har räddat det med att dricka vatten och äta frukt. Jag skriver upp allt jag äter och håller mig inom pointsen.
I måndags var jag på gymet och gick igenom alla styrkemaskiner och konditionsträning 2x20min (innan o efter styrkepasset).
Igår trotsade jag kylan, tog på mig kläder lager på lager och gick ut på en snabb promenad i en timme. Riktigt skönt, men kallt om kinderna.
Idag är det planerat ett styrkepass och kondition. Meningen var att jag skulle vara på gymet i skrivande stund. Men pga av en ljudbok så höll jag mig vaken till klockan fem imorse. När jag gick o la mig inatt vid ett-tiden så lyssnade jag på min bok, men slumrade hela tiden så jag fick gå tillbaka hela tiden för att hänga med. Gav upp efter en stund, men då låg jag helt plötsligt klarvaken. Låg o snurrande en stund, men till slut kom jag fram till att jag nog skulle lyssna på ljudboken igen...för då skulle jag väl somna? Inte då... Sen började jag närma mig slutet och istället för att försöka sova så gick jag upp och lyssnade klart.
Vaknade straxt före nio idag så jag är lite sliten. Därav lite försening till gymet... Vill inte gå träna precis efter att jag ätit så nu har jag bestämt att jag iaf ska äta lunch först.
Så det får bli gymet i eftermiddag eller ikväll. Men det ska bli av iaf.

Hur som helst. Det känns som jag är på banan ordentligt nu. Motiverad och peppad till tusen.
Och för att förstärka det hela så startar min utmaning idag. 4kg på fem veckor.
Vågen visade 86,1kg idag. +0,4kg alltså. Om fem veckor ska jag väga max 82,1kg.
Nu vänder jag trenden på min viktkurva så den pekar neråt igen!!


Håll mig sällskap!

5 kommentarer:

  1. Vad härligt att du är igång och 0,4 är ju ingen farlig uppgång alls. Jag följer med dig på resan som sagt men startvikten redovisar jag på fredag.
    Nu kör vi!! :D

    SvaraRadera
  2. Hej och God fortsättning!!!
    Du är så himla duktig och DU kommer att fixa detta!!!!!
    Jag är inne hos dig varje dag och ska skicka peppning,heja,heja,heja!!!!!
    MVH Anette i Edinge

    SvaraRadera
  3. Åh, va duktig du är! Hejja dig! Själv går det sisådär nu när jag är på minisemester hos föräldrarna...;) *pepp*

    SvaraRadera
  4. +0,4 är verkligen inte mycket!!! På fredag så ska jag väga mig och det ska bli spännande:-)
    JAg ska försöka hänga på din utmaning, kan nog behöva en sporre men jag tror nog att det är ett för högt uppsattr mån för mig. MEn man kan ju försöka:-)
    Kommunen jag jobbar i erbjuder nått slags viktminskningsprogram och jag funderar allvarligt på att hoppa med. Det är ju gratis:-) KAn ju ändå köra lite efter mina points. MAn ska ha 10 kg övervikt och det är typ det jag ska bli av med.
    Nu kör vi!!!!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också att kvällarna är värst, som mest sugen på något onyttigt då, undrar vad det beror på jag äter bra under hela dagen för att hålla blodsockret på bra nivå, kanske en inpräntat dålig vana att äta onyttigt på kvällen framför teven =( //Maria

    SvaraRadera