onsdag 17 februari 2010

Nöjd

Denna vecka gick jag ner hela 0,1kg! =)
Det går inte att begära mycket mer än så med tanke på vad jag stoppat i mig, men jag är nöjd!

Min träning går sådär. Jag va nere till gymet i måndags o körde ett kortare motionspass och styrka armar+mage. Men det blev inget igår.
Jag har varit så van vid maximal fritid att det blir lite stressfaktor nu när fritiden helt plötsligt är minimal.
Upp kl8, fritid, åka till jobbet kl11.45 så jag hinner äta lunch på plats innan jag börjar kl13.10. Slutat jobba kl23 och är hemma straxt efter midnatt. Försöker vara i säng innan kl01.
På 3½ timme ska jag hinna vakna, äta frukost, träna, laga mat, diska...puh!
Men det blir bättre sen när jag går över till nattskiftet. Då kommer jag ha lite mer fritid.
Låter det som jag klagar? För det är inte min mening alls =) Jag tycker det är underbart att vara tillbaka på jobbet.

Om en stund ska jag iaf trippa ner till gymet o köra ett konditionspass. Har inga andra måsten som matlagning osv idag (mat kvar från igår).

2 kommentarer:

  1. Ja hua, jag bävar lite grann för den dag jag ska börja jobba igen. FAttar inte hur jag ska få till det med träning då.
    I värsta fall blir jag placerad 5 mil hemifrån och då blir det långa dagar. Ska man oxå hämta barn, fixa mat, hinna umgås med dem och sambon och sen natta de små så är det liksom inte så mycket kvar av dan. JAg antar att motionscykeln kommer bli min bästa vän då...

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns skönt att jag inte har småbarn längre ;) Mina tonåringar är självgående (16&19år snart).
    Jag har fem mil till jobbet och det tar 40-45min med bil.
    När jag går över till nattskiftet blir det bättre. Då åker jag halv tio på kvällen o är hemma vid sju, sover till ca kl14-15.

    SvaraRadera