söndag 10 juni 2012

Uppfriskande promenad

Precis hemkommen från en skön promenad. Lite sol, mycket moln o lite regn.
Idag skulle egentligen min syster hoppat fallskärm. En försenad 30årspresent hon fick av familjen förra året. Äntligen kom vi till skott o bokade en tid. Då satte vädret stopp för det. Nåja, den som väntar på nått gott!

Men helt plötsligt fick jag ju en massa tid över. Först tog latmasken över o tycker att jag kunde helga vilodagen o hänga i soffan. Men nån annan mask började krypa i mig... nu var det ju faktiskt flera dagar sen jag tog en promenadrunda.
Så på med träningskläderna o så ut på en runda! Det blev dock ingen milsrunda idag, men det blev längre än vad jag tänkte från början... Riktigt riktigt skönt. Förstår inte hur latmasken överhuvudtaget kan spöka på det där viset.

Och på tal om promenadrundor... Jag skröt lite för min son i fredags över att jag gått en mil den 2,3,4,6 och 7 juni. Jag fick till svar: "Varför gick du inte en mil den 5:e?"
=/ Uppmuntrande!! ;)

Nu är det inte många timmar kvar på långhelgen. Det har varit superskönt och det känns att man varit ledig längre än vanligt. Skönt. Nu är det midsommar som ger lite långhelg, sen är det sikte mot semestern v28-31 som gäller! Det enda jag har inplanerat då är en 24-timmarkryssning med goda vänner.... Så tanken är att det ska vara kalasväder o jag bara ska ta dagarna som de kommer.

Och idag är det pointsräknande igen som gäller efter denna katastrofhelg(matmässigt). Men det var det värt! Nu är det full fart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar