onsdag 9 januari 2013

Trettio minuter - nytt rekord igen!

Jag gjorde det! =D

I måndags klarade jag för första gången i mitt liv att jogga i 20 min i ett sträck. Imponerande för att vara mig!
Idag var det dags igen. Med ett visst tvivel på mig själv så lufsade jag bort till gymmet. Tänk om jag inte skulle fixa 20 minuter idag? Försökte peppa mig själv innan att det inte skulle vara hela världen utan det är bara att kämpa vidare.

När 19 min hade gått så kände jag ju att jag hade mer kvar att ge, så jag bestämde mig för att klara 25. när jag närmade mig 25 så tänkte jag att det skulle ju va jävligt kul att ta halvtimmen.
Men de sista 2-3 minutrarna var seeega. Men jag klarade det!!!
Nu stannar jag vid 30 min och mina 8km/h ett tag för att sakta men säkert öka på hastigheten.
Kan det vara en ok deal mot mig själv tro?

Det känns inte längre som en overklighet att jag ska klara halvmilen till midsommar!

4 kommentarer:

  1. Ååå så du är inspirerande, och imponerad är jag också!
    Det är så boostande att läsa om någon som gjort det jag själv vill göra och se att det faktiskt är möjligt.
    Tack för det!

    SvaraRadera
  2. Jättebra jobbat! Du är så duktig :)

    SvaraRadera
  3. Härlig känsla :-)

    Vill oxå kunna löpa på löpbandet, men tycker det är så sabla tråkigt och jobbigt, men har iaf en tanke att jag ska börja lite lätt med intervaller och sen öka längden..

    ha en skön dag..

    SvaraRadera
  4. Bra kämpat där! Orken kommer snabbare än du kan ana, det mesta är (som du ju redan förstått) mentala spärrar. Ett tips att "lura" kroppen att orka mer kan att ändra visningen från att visa km/tim till att istället visa minuter/km - OCH stoppa öronen fulla med favoritmusik. :)

    En hastighet på 8 km/tim är jättebra men då fokuserar hjärnan på hela timmar. Omräknat till min/km blir tempot istället 7:30 per km. Nästa gång du står på bandet kan du få hjälp av tankar som "lite drygt 3 minuter till bara, så har jag en halv km ytterligare".

    Här har du en jättefiffig omräkningstabell. All lycka vidare!
    http://www.jogg.se/Traning/

    SvaraRadera