onsdag 2 oktober 2013

PP-fri vecka och tid för operation

Ja i lördags var det äntligen dags att få träffa plastikkirurgen som ska göra min mage fin igen. Spänd, förväntansfull och nervös åkte jag in till stan för en konsultation.
Hela mötet gick bra. Han gav ett lugnt och seriöst intryck. Trevlig och lättpratad. Han berättade om operationen och jag fick svar på mina frågor.
Och sist men inte minst. Jag har fått ett operationsdatum!! Whiiii!
Måndagen den 21 oktober!

Min underbara syster har tagit ledigt från jobbet och ska följa med mig upp till Stockholm. Vi åker upp redan på söndag morgon för att turista lite och passa på att träffa några vänner. Om jag överhuvudtaget fungerar den dagen. Kommer troligen vara gräsligt nervös.
Mycket tankar kretsar kring operation som ni förstår. Jag bombarderar min omgivning med mitt tjat, oro, allvarliga komplikationer, hysteriskt skämtsamma komplikationer. Fast de kommer nog mest från mina kära kollegor. De mest hysteriska skämten bör inte ens skrivas ner. Men det lättar upp lite oro.

Den här veckan "firar" jag med pp-fri vecka. Jag slog ett nytt rekord i helgen. Vågen visade på 76,9kg. Det firar jag med att släppa på kontrollen en vecka. MEN för den skull försöker jag att inte flippa ur, utan det ska vara under kontrollerade former såklart.
På måndag är det pp och fokus som gäller fram till operation, för att lite undantag den 12 oktober då jag ska ha födelsedagsfest här hemma med goda vänner. En sista fest med magfluffet...

Jag funderar på att skapa en ny blogg där jag skriver nån typ av dagbok om min bukplastik. Inför operation och efter. Jag vet ju själv hur intressant det varit att följa andra, både när det gäller viktresor och tiden efter en bukplastik(mående, smärta, läkning osv).
Men samtidigt så går ju operation hand o hand med denna blogg?
Viktresa (45kg) och slutdestination (bukplastik).
Får klura på det nån vecka till....

Ha det fint!

Kram

Min godisskål i köket....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar